Belgia, Niemcy, Holandia - wybierz podróż busem

Dodane: 04-09-2016 13:16
Belgia, Niemcy, Holandia - wybierz podróż busem ink

Najlepszy dla pracowników środek transportu

Jedną z najbardziej licznych grup pasażerów, korzystający z transportu busem niemalże każdego dnia, są pracownicy udający się do pracy za granice naszego kraju. Przejazdy busem na dalekie odległości są dość komfortowe, oczywiście w zależności od stanu technicznego pojazdu, ale przede wszystkim dość opłacalne dla kieszeni osoby, która udaje się do pracy za granicę. Bardzo często takie wyjazdy są zorganizowane przez firmę zapewniającą zatrudnienie chętnym w takich krajach, jak Niemcy, Francja czy kraje skandynawskie. Trzeba przyznać, że zainteresowanie tego rodzaju ofertami jest naprawdę olbrzymie. Wielu pracowników udających się od lat w określone miejsce pracy za granicą samodzielnie organizuje taki transport również przy wykorzystaniu firm transportowych.


Planowanie przejazdów z pomocą Internetu

Coraz częściej firmy świadczące usługi transportowe koncentrują swoją działalność przede wszystkim na przejazdach busami. Jest to dość komfortowy środek transportu, a klienci coraz częściej wybierają właśnie taki pojazd na podróż w związku z o wiele niższymi cenami za przejazd. Jak wybrać firmę transportową, z której usług chcielibyśmy skorzystać? Przede wszystkim, warto zerknąć do Internetu. Niejedna firma posiada bowiem profesjonalnie wykonaną stroną internetową, dzięki której możemy nie tylko dokonać rezerwacji pojazdu w określonym terminie czy uzyskać konieczne nam dane kontaktowe pracowników tego przedsiębiorstwa, ale także na przykład zobaczyć tabor. Jest to bardzo komfortowy dla klienta sposób na wynajęcie usług takich, jak transport busem.


O autobusach w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce